Strategija razvoja veština radne snage u sektoru turizma u Republici Srbiji

U saradnji sa Međunarodnom organizacijom rada Unija poslodavaca Srbije je izradila Strategiju razvoja veština radne snage u sektoru turizma u Republici Srbiji. Ova Strategija ima za cilj da pomogne turističkom sektoru Srbije da identifikuje nedostatke u kapacitetima, predvidi potrebe za veštinama i odredi prioritete za razvoj ljudskih resursa koji će pokretati rast sektora i podržati njegov kontinuirani razvoj.

Strategiju razvoja veština radne snage u sektoru turizma u Republici Srbiji objavljenu na engleskom jeziku možete pročitati ovde.

Kako doprinos sektora turizma BDP-u i izvozu Republike Srbije nastavlja da raste, zajedno sa sve većom potrebom za  radnom snagom, ciljani razvoj veština postao je od suštinskog značaja za podršku rastu i diversifikaciji sektora.

Uprkos svom potencijalu, sektor turizma se suočava sa nekoliko izazova. To uključuje poteškoće u predviđanju i ispunjavanju evoluirajućih zahteva za veštinama novih i brzo rastućih turističkih destinacija, kao i prilagođavanje brzom uvođenju novih tehnologija. Da bi se odgovorilo na ove izazove, razvijena je strategija uz učešće ključnih zainteresovanih strana, uključujući predstavnike hotelske industrije, javnih obrazovnih institucija, sindikata, vladinih ministarstava i drugih relevantnih javnih tela.

Strategija predstavlja zajedničku viziju za sektore turizma i ugostiteljstva Srbije, naglašavajući potrebu za stvaranjem visoko standardizovane grane privrede, potpomognute efikasnim pravnim okvirom, pružanjem visokokvalitetnih usluga kroz integraciju savremenih tehnologija i zadovoljavanjem rastućih potreba kako gostiju tako i zaposlenih.

Da bi se postigla ova vizija, Strategija naglašava potrebu usklađivanja veština radne snage sa specifičnim potrebama sektora hotelijerstva i turizma. Ona identifikuje ključne nedostatke u kapacitetima, predviđa buduće potrebe za veštinama i daje prioritet akcijama koje imaju za cilj razvoj ljudskih resursa kako bi se podstakao budući rast sektora.

Kako bi se unapredio turistički sektor neophodno je : 

  • Jačanje saradnje između sektora obrazovanja i turizma kako bi se školovali kadrovi sa relevantnim veštinama koje se traže.
  • Poboljšanje imidža ugostiteljstva kao profesije kako bi se pozitivno uticalo na izbor karijere i privuklo više studenata u ovu oblast.
  • Reformisati praktične nastavne metoda sa ciljem da se studenti bolje pripreme za rukovodeće uloge nakon diplomiranja, dok se istovremeno jača značaj doživotnog učenja u dinamičnom sektoru kao što je ugostiteljstvo.

Pored toga, preporučuje se uspostavljanje i finansiranje nagrada, podsticaja i stipendija kako bi se studenti podstakli da ostvare karijeru u ugostiteljstvu. Strateški pristup definisanju liste prioritetnih veština je takođe neophodan kako bi se osiguralo da su obrazovni programi usklađeni sa rastućim potrebama hotelske industrije.

Uspeh ovih inicijativa zavisiće od aktivne saradnje između zainteresovanih strana, uključujući obrazovne institucije, predstavnike biznisa i kreatore politike, kako bi se oblikovala budućnost obrazovanja u trgovinskom, ugostiteljskom i turističkom sektoru Republike Srbije.

Recommended Posts

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *