Jasnije smernice za privredu: Softver nije obavezan ako dokumenta predajete samo državi

Današnji hibridni seminar, održan putem ZOOM aplikacije i u prostorijama Unije poslodavaca Srbije, bio je izuzetno uspešan događaj posvećen primeni Zakona o arhivskoj građi i arhivskoj delatnosti, zajedno sa pratećom Uredbom o elektronskom arhiviranju. Ovaj značajan skup okupio je veliki broj zainteresovanih poslodavaca.

Tokom seminara, predstavnice Ministarstva kulture, pomoćnica ministra za kulturno nasleđe i digitalizaciju Danijela Vanušić i Marija Milošević, samostalna savetnica, pružili su dragocene informacije o obavezama stvaralaca i imalaca arhivske građe i dokumentarnog materijala prema Zakonu o arhivskoj građi i arhivskoj delatnosti. Jasno su objasnili pojam arhivske građe, rokove i vrste čuvanja dokumenata, arhivsku knjigu, evidentiranje, označavanje, klasifikovanje, datiranje i arhiviranje, listu kategorija dokumentarnog materijala, postupak obaveštavanja arhiva, pribavljanja mišljenja, opšta akta.

Poseban akcenat bio je na aktuelnoj temi – elektronskoj arhivskoj građi. Učesnici su informisani da Uredba ne uvodi obavezu elektronskog poslovanja, već da svaki poslodavac samostalno odlučuje u kojem će obliku kreirati dokumenta.

Prema Uredbi o jedinstvenim tehničko-tehnološkim zahtevima i procedurama za čuvanje i zaštitu arhivske građe i dokumentarnog materijala u elektronskom obliku, naglašeno je da privreda nije obavezna da koristi softver. Izuzetak predstavlja situacija u kojoj se stvaraju elektronski dokumenti koji nisu predmet predaje državi.

Predstavnice Ministarstva su posebno istakle da arhivski propisi ne nameću obavezu rada isključivo elektronski ili digitalizacije dokumenata. Privreda ima slobodu da nastavi sa radom u papirnom formatu, a ukoliko se odluči za elektronski oblik, ključno je obezbediti pouzdano čuvanje dokumenata.

Posebno je važno mišljenje Ministarstva kulture koje naglašava da dokumenti predati državnim organima, organizacijama i imaocima javnih ovlašćenja (kao što su fakture putem SEF-a, poreske prijave itd.) ostaju pouzdano sačuvani kod njih. Ovo pruža dodatnu sigurnost stvaraocima dokumenata u vezi sa čuvanjem istih.

Predstavnici Ministarstva su se potrudili da daju adekvatne odgovore na sva pitanja i razjasne sve nedoumice privrednika u samoj primeni ovih propisa ali su istakli da preko Unije kao glavnog centra za poslodavce mogu postavljati sva pitanja koja eventualno nisu bila obuhvaćena današnjim seminarom.

U svetlu toga, Unija poziva sve učesnike koji imaju dodatna pitanja da ih dostave na adrese: info@poslodavci.rs i j.milikic@poslodavci.rs. Unija će ih proslediti Ministarstvu i obezbediti sve adekvatne odgovore.

Ova inicijativa Unije poslodavaca Srbije potvrđuje našu posvećenost informisanju i podršci privrednicima, a slične akcije planiramo i u budućnosti.

Recommended Posts

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *