Unija poslodavaca Srbije i Privredna komora Srbije, uz podršku Ministarstva za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja Republike Srbije, Uprave za bezbednost i zdravlje na radu i Inspektorata za rad, održali su uspešnu interaktivnu infosesiju na kojoj su predstavljeni podzakonski akti doneti na osnovu Zakona o bezbednosti i zdravlju na radu.
U svom uvodnom obraćanju, Nebojša Miletić, predsednik Sektora bezbednosti i zdravlje na radu u Uniji poslodavaca Srbije i Nebojša Maksimović, predsednik Odbora grupacije za BZNR iz Privredne komore Srbije, istakli su da je događaj organizovan sa ciljem da poslodavce iz prve ruke informišemo o važnim novinama i obavezama vezanim za bezbednost i zdravlje na radu, koje su sada detaljno razrađene kroz usvojene pravillnike, od strane onih koji su učestvovali u njihovom donošenju i kontrolišu njihovu primenu.
Stručni deo skupa bio je posvećen važnim odredabama koje donose četiri nova pravilnika, i to:
- Pravilnik o programu i načinu polaganja stručnog ispita za obavljanje poslova bezbednosti i zdravlja na radu i poslova odgovornog lica: 76/2024-49
- Pravilnik o načinu izdavanja, obnavljanja ili oduzimanja licenci za obavljanje poslova u oblasti ezbednosti i zdravlja na radu: 76/2024-23
- Pravilnik o načinu i postupku procene rizika na radnom mestu i u radnoj sredini: 76/2024-20
- Pravilnika o postupku pregleda i provere opreme za rad i pregleda i ispitivanja električnih i gromobranskih instalacija i ispitivanja uslova radne sredine: 76/2024-16
Na stručnom skupu su ispred Uprave za bezbednost i zdravlje na radu govorili Mira Božić, viši savetnik za pravne poslove u oblasti bezbednosti i zdravlja na radu, Miodrag Loncović, savetnik za prevenciju i edukaciju u oblasti bezbednosti i zdravlja na radu i Bojana Popović, savetnik za unapređenje oblasti bezbednosti zdravlja na radu i Maja Ilić, viši savetnik, načelnik Odeljenja za studijsko analitičke poslove i nadzor iz Inspektorata za rad.
Učesnici su od strane današnjih predavača imali priliku da, između ostalog, čuju i o svim uslovima vezanim za podnošenje zahteva za izdavanje neophodnih licenci, a ukazano je i na najčešće propuste prilikom njihovog podnošenja, koje su ovlašćeni organi primetili.
U drugom delu događaja, kroz interaktivnu diskusiju sa poslodavcima, pojašnjene su brojne nedoumice i dati odgovori na neka od pitanja sa kojima se poslodavci svakodnevno suočavaju u praksi.
Zahvaljujemo se institucijama i predavačima na podršci i ujedno koristimo priliku da najavimo slične događaje za narednu godinu, kada ćemo odmah po usvajanju i ostalih planiranih pravilnika iz oblasti bezbednosti i zdravlja na radu, za naše članove organizovati slične događaje, kako bi ih pravovremeno informisali i otklonili sve nedoumice sa ciljem unapređenja bezbednosti i zdravlja na radu.
No comment yet, add your voice below!