Konsultanska agencija za hotelijerstvo Key Hospitality osnovana je 2017. godine sa ciljem da pruži podršku uslužnoj industriji, sa fokusom na inovativna rešenja u ovom, za privredu važnom sektoru. O tome kako izgleda rad u ugostiteljstvu razgovarali smo sa vlasnicom, Marijom Miladinović.
Dugo godina sam radila u ugostiteljstvu i od samog starta bila sam na značajnim pozicijama na kojima sam stekla stručno znanje i iskustvo iz oblasti hotelijerstva, menadžmenta i organizacije posla. Iako sam imala slobodu u radu i mogućnost da sprovodim svoje poslovne ideje, oduvek mi je bila želja da osnujem svoju firmu i to sam i ostvarila. Agencija Key Hospitality danas se bavi konsaltingom u oblasti hotelijerstva i specijalizovana je za razvoj investicionih i edukativnih projekata. U našem radu primenjujemo strategije usmerene ka poboljšanju kvaliteta usluga, vođenja menadžmenta i osoblja i definisanju cena i kanala distribucije, u cilju postizanja željenog povećanja prihoda. Osim toga, nudimo i rešenja za aspekte poslovanja koji mogu uzrokovati poteškoće u upravljanju hotelima. Vlasnicima i menadžmentu ukazujemo na to kako da njihovi hoteli budu isplativa investicija i opravdaju njihova očekivanja.
Svoj razvojni put započela sam u školama koje su specijalizovane za formiranje stručnog kadra u oblasti ugostiteljstva i hotelijerstva kao što je Visoka hotelijerska škola u Beogradu, zatim i na Univerzitetu Singidunum u Beogradu, gde sam diplomirala na Fakultetu za turistički i hotelijerski menadžment. Završila sam master studije iz poslovne ekonomije na Univerzitetu Singidunum, i sada sam trenutno doktorant na odseku za menadžement u turizmu. U međuvremenu, svoje iskustvo u hotelijerstvu sticala sam u nekim od najvećih i najpoznatijih hotela u Srbiji i Crnoj Gori kao što su MK Resort na Kopaoniku (Grand Hotel & Spa, Family hotel Angella i Konaci Sunčani Vrhovi), hotel Club A na Kopaoniku, hotel Moskva u Beogradu i Montenegro Stars Hotel Group u Crnoj Gori (Splendid Conference and Spa Hotel, hotel Montenegro, hotel Blue Star). Uz to, završila sam i menadžment trening u trajanju od nekoliko meseci, u najpoznatijem turističkom centru u Meksiku, u Kankunu.
Imala sam priliku da radim sa, zaista, sjajnim ljudima i profesionalcima, koji odlično znaju svoj posao. Sve to mi je dalo jedan čvrst temelj, samopouzdanje i ono što je najvažnije znanje i iskustvo da se otisnem u preduzetničke vode. Ujedno, tokom tih godina shvatila sam da posedujem i liderske veštine i to mi je bilo zeleno svetlo da je vreme za naredni korak.
Tokom svoje karijere, trudila sam se da učim od najboljih koji su prepoznali moj talenat i savetovali da su za uspeh u poslu, osim toga, najvažniji rad, red i disciplina. I to je prava formula, ne samo u ugostiteljstvu, već i u svakom poslu, što je kasnije postalo i moj moto. Ipak, mnogima je napuštanje sigurnog posla i pokretanje sopstvenog u tom momentu izgledalo kao jedan nelogičan korak. Međutim, imala sam svoju viziju i cilj i napravila sam poslovnu strategiju. Verujem da ako želite nešto da postignete morate biti uporni na putu do zacrtanog cilja i imati volju i snagu da to izgurate.
Najveći izazov na početku bio je probiti se na tržištu kao mlada žena. Potrebno je više napora da se pokažete i dokažete kao žena – da ste i obrazovani, iskusni i sposobni da vodite posao. Trebalo je prevazići mnoge prepreke i barijere, razbiti stereotipe vezane za pol i godine i ubediti potencijalne poslovne klijente da ste im vi prava adresa. Bilo je potrebno i sve ove stvari, koje se smatraju manama u muškom svetu biznisa, preokrenuti u prednosti. Takođe, s obzirom na to da je turizam dinamičan sektor koji podrazumeva stalno praćenje trendova i inovacija, u cilju unapređenja kvaliteta usluga i zadovoljenja zahteva i potreba savremenih turista – bilo je potrebno pokazati da dobro poznajete tržište, kako biste mogli parirati konkurenciji i da zadatak za koji ste angažovani možete da sprovedete krajnje stručno i profesionalno.
Trenutno imamo nekoliko aktivnih projekata u Srbiji i Crnoj Gori. Želja nam je da pojačamo naš tim, zaposlimo nove kadrove, da pružimo priliku mladima da steknu iskustvo u ovoj oblasti i da im omogućimo da rade posao u struci u svojoj zemlji. U narednom periodu imaćemo i seriju treninga i edukacija osoblja u hotelijerstvu, jer je jako važno uigravati mlade i pružati im priliku za sticanjem dodatnih veština. Radimo na tome i da Key Hospitality bude prepoznat ne samo u Srbiji i u Crnoj Gori, već i na drugim tržištima u regionu. Izuzetno sam ponosna na naše prethodne projekte. Posebno bih istakla otvaranje hotela Terme 36.6 u Priboju sa 4*, kao jednu važnu investiciju za turizam u Zapadnoj Srbiji. Verujem da ćemo narednih godina biti deo još mnogih sjajnih projekata koje će poboljšati našu, već jako bogatu i kvalitetnu turističku ponudu.
Uz dobar plan i strategiju, veliku želju i upornost, uspeh je siguran. Međutim, ono što sam uvidela na svom primeru ali i u okruženju je da žene generalno misle da nisu dovoljno dobro pripremljene da započnu sopstveni biznis kao muškarci. Stoga se i ređe odlučuju na ovakav korak. To što smo žene ne treba da nam bude slaba tačka, baš naprotiv. Mislim da su žene u Srbiji izuzetno sposobne, vredne i da poseduju mnogo kvaliteta. Važno je da ne odustanu na prvim preprekama i da istraju na tom putu.
Za kraj citiraću Džona Rokfelera koji je rekao da uspeh leži u dva principa:
,,Radi ono što znaš i u čemu vidiš svoj interes kada to radiš, uloži svaki atom svoje energije i prirodne sklonosti koje poseduješ“.
No comment yet, add your voice below!