RAVNOPRAVNOST JE BOLJA ZA SVE

Danas smo u društvu brojnih saradnika, privrednika i predstavnika državnih institucija imali priliku da prisustvujemo Konferenciji “Ravnopravnost je bolja za sve” u organizaciji IKEA GRUPE. U cilju obeležavanja praznika žena 8. marta, Međunarodnog dana žena, upriličen je panel na kojem se razgovaralo na temu rodne ravnopravnosti i položaja žena.

Kako su panelisti bili istaknuti lideri velikih kompanija, Sari Brodi, Leadership&Diversity menadžer u Ikea Grupi, Jana Mihailova, regionalna direktorka Nestle Adriatic i predsednica Saveta stranih investitora, kao i  Ingeborg Ofsthus, generalna direktorka Telenora u Srbiji, na samom početku diskusija se vodila oko uloge biznis sektora i kompanija u razvoju, jačanju i promociji rodne ravnopravnosti u sredinama u kojima posluju. Istaknut je značaj poštovanja, pre svega, kulturološke različitosti u zemljama u kojima kompanije posluju, kao i način na koji lideri kompanija utiču na razbijanje stereotipa kada se radi o ravnopravnosti muškaraca i žena, ali i kako se daje podrška porodiljama i roditeljima sa decom. Rodna ravnopravnost u IKEA Grupi odnosi se na rodnu raznovrsnost i inkluziju. Rodni balans je 50/50% na svim funkcijama, nivoima i pozicijama. Posebno se neguje rodna inkluzija, odnosno  inkluzivna kultura gde se žene i muškarci vrednuju po jedinstvenom doprinosu koji daju kompaniji i utiču na kulturu organizacije, svako na svoj jedinstven i dopunjujuć način.

Kako je Sari Brodi istakla, Ikea u Japanu podstiče očeve da prihvate porodiljsko odsustvo umesto svojih supruga. U Indiji  Ikea Grupa  otvara vrtiće pri kompanijama kako bi roditeljima omogućili nesmetan rad, ali takođe podstiče i podržava razvoj preduzetništva, što takođe ima pozitivan uticaj na lokalnu sredinu i društvo u celini.

Ingeborg Ofsthus je navela primer prakse Telenora u Bangladešu koji daje mogućnost zaposlenima da koriste  porodiljsko bolovanje mnogo duže nego što je njihovim zakonom propisano, ali ističe da oni to ne rade samo zato što su posebno ljubazni i darežljivi, već zato što im je stalo da svoje vredne zaposlene zadrže za sebe. Generalna direktorka Telenora istakla je  takođe značaj uspostavljanja balansa u porodičnom okruženju i ravnopravnoj podeli poslova i kod kuće bez koje ona lično svakako ne bi mogla da razvija karijeru i zauzme lidersku poziciju u kompaniji. Kada je reč o Srbiji, ona je kao ključni izazov navela velika očekivanja od žene gde se podrazumeva da žena mora biti prelepa, negovana, da ima uspešnu karijeru, da je odlična supruga i da je posvećena porodici i deci. To su nerealna očekivanja koja ženu dodatno iscrpljuju u pokušaju da budu uspešne na svim poljima.

Jana Mihailova je kao ključni problem u Srbiji istakla stereotipe  protiv kojih se treba boriti. Najčešći stereotip je da su muškarci na poslu uspešniji od žena, a činjenica je da mlade žene koje rade u Nestle Adriatic su stručne, kreativne, pune energije i novih ideja, te kada požele da se ostvare kao majke, one veliki deo te energije kasnije gube jer nemaju adekvatnu podršku svojih partnera.

Zaključak svih učesnika panela je da biznis u velikoj meri ne samo da može, već i utiče na rodnu ravnopravnost i kreira vrednosti koje nemaju u sebi diskriminaciju, ni po polu ni po starosti, već po talentu, sposobnosti i stručnosti ljudi. Takođe jedan od zaključaka je da kompanije koje razvijaju kulturu rodne ravnopravnosti su uspešnije i profitabilnije.

Recommended Posts

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *