Kako fakturisati članarine u skladu sa Zakonom o elektronskom fakturisanju

U skladu sa nadolazećim obavezama koje u skladu sa Zakonom o elektronskom fakturisanju imaju subjekti privatnog sektora, Unija poslodavaca Srbije je u prethodnom mesecu održala online savetovanje sa predstavnicima Ministarstva finansija kako bi otklonili sve nedoumice u vezi pune primene ovog propisa i omogućili privrednicima da postave direktna pitanja.

Prilikom savetovanja, dobili smo odgovore na mnoga pitanja u vezi sa primenom ovog propisa, a između ostalog i pitanje na koji način fakturisati članarine, s obzirom da u svom članstvu okupljamo veliki broj udruženja stoga nam je ova tema izuzetno važna.

Članarine se ne fakturišu kroz sistem elektronskih faktura ukoliko je u pitanju samo članarina koja se naplaćuje kako bi se steklo svojstvo člana u udruženju i u tom slučaju ne postoji obaveza izdavanja elektronske fakture, ali ukoliko postoji još neki promet (usluga) u tom slučaju se mora izdati elektronska faktura.

Obaveza izdavanja i čuvanja elektronske fakture u transakcijama između subjekata privatnog sektora počinje da važi od 01. januara 2023. godine.

Podsećamo da oni koji nisu obavezni korisnici ovog sistema ali su izvršili registraciju na novi sistem kao dobrovoljni korisnici u tom slučaju imaju obavezu da koriste sistem elektronskih faktura.

Unija poslodavaca Srbije će nastaviti da pruža podršku poslodavcima u pogledu primene propisa i da se zalaže za zaštitu interesa naše domaće privrede.

Recommended Posts

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *